Veelgestelde vragen over Park & Fly
Vragen over onze shuttleservice naar de luchthaven van Charleroi? Onze openingsuren en tarieven? Of andere algemene informatie over onze privéparking vlak bij de luchthaven? U vindt het antwoord op uw vragen in de lijst hieronder. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor bijkomende informatie.
Wat zijn de openingsuren van jullie parking?
Onze parking vlak bij de luchthaven van Charleroi is geopend van 04u00 tot 00u00, 7 dagen per week. Wij zorgen voor permanentie bij vertraging van uw vlucht.
Hoe verloopt de rit tussen de parking en de luchthaven?
Tijdens uw online reservering vragen we u om de datum, het uur waarop u op de parking aankomt, aankomsttijd van uw vlucht en uw vluchtnummer voor de terugreis in te vullen. Zo kunnen onze medewerkers perfect inschatten wanneer u ongeveer op de luchthaven bent. Na het parkeren brengt onze shuttle u snel naar Brussels South Charleroi Airport. Bij uw terugkeer staat er een chauffeur klaar om u samen met uw bagage terug te brengen naar uw wagen. Houd wel rekening met een mogelijke wachttijd van 10 tot 15 minuten.
Hoe reserveer ik een parkeerplaats op jullie site?
Om een parkeerplaats te boeken bij Park & Fly, moet u enkel het online reserveringsformulier in te vullen op onze website www.park-and-fly.be
Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Ja, zodra u uw reservering afrondt op onze website, ontvangt u automatisch een bevestigingsmail. Controleer ook even uw spamfolder, want soms komt de mail daar terecht. Geen zorgen: deze mail is geen spam en bevestigt dat uw reservering geldig is. Lees de bevestiging goed door, want hierin vindt u alle praktische informatie voor een vlotte aankomst en terugkeer.
Ik heb gereserveerd, hoe weet ik zeker dat mijn reservering bevestigd is?
Enkele seconden na uw reservering ontvangt u een bevestigingsmail. Dit is 100% betrouwbaar: u bent verzekerd van een parkeerplaats. Als de parking volzet was, had u de reservering niet kunnen afronden.
Varieert de prijs naargelang de seizoenen?
Dat hangt af van het jaar. Bij verwachte drukte kunnen we seizoensgebonden tarieven toepassen. Dan werken we met een “laagseizoen”-tarief (basistarief) en een “hoogseizoen”-tarief (verhoogd tarief). Raadpleeg onze website, tips en nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van eventuele prijswijzigingen.
Hoe kan ik zien of jullie parking volzet is?
Als de parking volzet is op de door u gekozen data, ziet u dat meteen op uw scherm en kunt u de reservering voor die periode niet afronden.
Wat als ik mijn vluchtnummer nog niet ken?
Geen probleem. Als u nog niet over alle vluchtgegevens beschikt, kunt u dit gewoon vermelden in de velden voor vluchtnummers in het reserveringsformulier. U kunt de ontbrekende gegevens later zelf toevoegen via de bevestigingsmail.
Ik heb geen printer en kan de bevestiging niet afdrukken. Is dat een probleem?
Nee hoor, dat is helemaal geen probleem. Toon ons gewoon de bevestiging op uw smartphone.
Hoe annuleer of wijzig ik mijn reservering?
U kunt uw reservering eenvoudig zelf gratis annuleren via de link in de bevestigingsmail. Of stuur ons een e-mail.
Hoe geef ik wijzigingen in mijn reisgegevens door?
U kunt deze zelf aanpassen via de bevestigingsmail of contact met ons opnemen via e-mail of telefoon tijdens kantooruren (maandag tot vrijdag van 09u tot 12u).
Wanneer en hoe kan ik betalen?
Bij Park & Fly betaalt u bij aankomst op de parking, contant of met de bankkaart.
Hoe vind ik jullie parking snel terug?
Onze beveiligde parking ligt vlak bij Brussels-Charleroi Airport. Voer de volgende coördinaten in uw GPS in:
- Avenue d’Heppignies 8, 6220 Fleurus of Heppignies (afhankelijk van uw GPS)
De parking is gemakkelijk bereikbaar via de belangrijkste verkeersassen:
- Vanuit Brussel: neem de A54 en volg daarna de E42 richting Luik/Namen/Charleroi en neem de R3.
- Vanuit Namen: neem de E42 en volg daarna de R3 richting Luchthaven Charleroi / Beaumont / Châtelet.
Bekijk zeker onze pagina Toegang voor alle nodige informatie en plattegronden.
Ik kom één of twee uur vroeger dan opgegeven. Moet ik mijn reservering aanpassen?
De opgegeven uren dienen als richtlijn voor onze chauffeurs, omdat onze planning is afgestemd op het aantal verwachte aankomsten. Voor een vlotte service komt u het best op het uur dat u in uw reservering heeft vermeld (we hanteren een tolerantie van 15 minuten).Indien nodig kunt u de tijden eenvoudig zelf aanpassen via de bevestigingsmail.
Hoe lang moet ik wachten voor ik naar de terminal word gebracht?
Gemiddeld bedraagt de wachttijd 10-15 minuten.